Idioma

Ermita de Sant Joan

La Ermita de Sant Joan, situada als peus del Parc Natural del Montgó, a la partida de Sant Joan, és una de les més destacades dins de les anomenades “Ermites de conquesta”, construïdes entre els segles XV i XVI a la badia de Dénia. Es caracteritza per la seua singular combinació arquitectònica entre els estils gòtic (nau única amb arcs apuntats) i renaixentista (pòrtic serlià de pedra arenisca local del segle XVI), i conserva paviments amb taulells sevillans del segle XVII.

Al segle XVII, este lloc va acollir la Cofradia dels Negres, una comunitat d’esclaus africans convertits al cristianisme, cosa que li conferix un valor tant històric com social. Durant la festivitat de Sant Joan, del 20 al 24 de juny, l’ermita obri les seues portes per a rebre la tradicional romeria local, que inclou missa, repartiment de pa beneït i una celebració popular en un ambient festiu i comunitari.

 

Informació

  • Camí Nou de l'Ermita de Sant Joan.
  • Accés exterior lliure

  • Preu: Gratuït

Per què visitar-la

  • Estil arquitectònic: combinació de gòtic original amb pòrtic renaixentista i restes de la sagristia original.
  • Ubicació: entorn natural al mont Montgó, en la part baixa, que és zona urbanitzada, prop del Parc Natural situat en la part mitjana i alta del mont. S’hi pot accedir a peu o amb vehicle.
  • Opció a peu: ruta de senderisme de dificultat baixa i duració aproximada de 30 minuts (2 km d’anada). Eixida des del carrer Diana en direcció al Montgó, seguint el Camí de Sant Joan fins als desviaments cap a l’ermita pel Camí Vell de l’Ermita i el Camí Nou de l’Ermita.
  • Visita: només s’obri durant la romeria de Sant Joan; la resta de l’any roman tancada i només es pot observar l’exterior.
  • Festivitat: Sant Joan, dia 24 de juny. Romeria de Sant Joan, del 20 al 24 de juny.

Recomanacions

  • A uns 600 metres es troba l’ermita del Pare Pere, per la qual cosa es pot continuar el recorregut cap a esta ermita i fins i tot seguir a peu pel Camí de la Colònia, que conduïx a les rutes de senderisme pel Parc Natural.
  • A un quilòmetre de l’ermita de Sant Joan se situa l’ermita de Santa Llúcia, en una altra direcció. Cal tornar arrere i desviar-se per l’Assagador de Santa Llúcia cap a esta ermita.