Idioma

Cova de l’Aigua – Racó del Bou

ACCESSIBILITAT: Des del nucli urbà de Dénia, plaça Jaume I, accedim pel camí Pou de la Muntanya fins a l’Ermita del Pare Pere. 100 metres més amunt comença el camí de terra on trobarem un panell informatiu al costat d’una cadena que impedeix el pas de vehicles de motor. Continuem caminant i girem a l’esquerra de la bifurcació del Camí de la Colònia. Pocs metres després deixem aquest camí i prenem a la dreta el camí ascendent cap a la Cova de l´Aigua. Passem per la zona d’ombria del Montgó, declarada microreserva, on hi ha una gran varietat d’espècies vegetals, algunes d’endèmiques i en perill d’extinció.

Hem de caminar exclusivament pel camí, evitant impactes. Arribem a l’entrada de la cova després de superar uns graons considerables i hi trobem 3 compartiments de diferents èpoques per embassar aigua. Només s’accedeix al sector inicial de la cova. Cal portar llanterna. És habitual que s’inundi després de fortes pluges.

Senderistes

Dades de la ruta

  • Punt d'eixida : Ermita del Pare Pere.
  • Distància : 5,4 km. Ruta circular.
  • Desnivell : 350m.
  • Terreny : Camí empedrat i senda de muntanya; trams amb pedra calcària, graons naturals, zona d'obac a l'inici i vegetació mediterrània típica.
  • Durada : 3h
  • Dificultat : Moderada
  • Cova de l'aigua

  • Racó del Bou