Els dos estan situats en l’edifici de l’antiga estació de tren de la línia Dénia-Carcaixent (porta principal accessible mitjançant una rampa a la porta principal).
En la planta baixa es troba el centre d’Art L’Estació amb exposicions temporals.
En la primera planta, per una escala, accedim al museu del joguet, també accessible mitjançant un ascensor. S’exposa una àmplia i interessant mostra de la producció joguetera a Dénia, des dels seus inicis (any 1904), fins a la decada dels 60.
Joguets de metall i, sobretot, de fusta caracteritzen la producció joguetera de l’època, creant des de flotes de cotxes i avions de pedals i altres enginys amb rodes, fins a vaixells de vela, carros, camions, trens, que reproduïxen als grans del transport per terra, fins a cuines de fusta, joc de bitles o anelles, etc.
La primera indústria joguetera a Dénia, fabricava exclusivament joguets de llanda litografiada amb maquinària i models importats d’Alemanya. Deu anys després, es va crear una fàbrica de joguet de fusta, tornejat i envernissat i amb primorosos acabats, decorats amb aplicacions metàl·liques.
En els anys vint, enfront del desenrotllament del joguet del metall, va prendre cos una producció de joguets de fusta que amb el temps caracteritza el joguet de Dénia i que feien les delícies dels xiquets de l’època, fins a arribar a un total de més de 40 fàbriques.
El joguet dels anys 50 i 60 era, per excel·lència, el joguet de fusta. Malgrat l’encara sanejada producció de tricicles, bicicletes, cotxes de pedals o patinets, amb arrels en les primeres dècades del segle i malgrat la luxosa producció de cotxes de pedals, avions i tartanes de metall, era la fusta i els colors que l’acompanyen la petjada més emblemàtica que durant estos anys van aconseguir memorables cotes de popularitat.
Entre els motius dels joguets destaquen els vaixells de vela, carros tirats per cavalls o per ruc, camions, etc. Les cuines de fusta, el joc de pispes, el joc d’anelles, o els forts amb vaquers i indis, evidencien la riquesa i la diversitat del joguet de fusta de Dénia.
Situat en l’històric edifici de l’antiga estació de tren Dénia-Carcaixent (Carrer Calderón 2), este espai brinda doble experiència cultural: en planta baixa, el Centre d’Art L’Estació acull exposicions temporals; en la primera planta, el Museu del Joguet de Dénia celebra l’antiga indústria joguetera local (1904–1960) mitjançant una exposició permanent de joguets de fusta i metall, molts fabricats en la pròpia ciutat.
Juny a Setembre: 10.00–13.00 i 17.00–21.00
Octubre a Febrer: 10.00–14.00 i 16.00–19.00
Març a maig: 10.00–14.00 i 17.00–20.00
*Diumenges i festius: 09.00–15.00
Preu:
Entrada gratuita